lørdag den 2. november 2013

Tigerbukser til min lille tiger



Idag blev det til et par små tiger-bukser i det skønneste stof :-) 
Mønsteret er fra ottobre 1/2013, med lidt ændringer. Det originale mønster er med elastik i taljen, men da min baby er en lille basse fungerer rib bedre. Og så synes jeg det er meget pænere. 

Lige nu er jeg helt vild med dette mønster og dets muligheder. I sidste uge lavede jeg nedenstående med lapper på knæene - det ene par i mørkeblå interlock med stjernelapper og det andet i lysegrå Jersey. 

Og på sybordet ligger endnu et par, som bare lige mangler rib :-)






3 kommentarer:

  1. Så fine bukser! Jeg har selv klippet stof til disse, men fatter ikke hvordan og hvornår man syer skridtstykket i. Kan du mon assistere?
    /Rikke

    SvarSlet
  2. Tusind tak :-) har desværre først set din besked nu

    Jeg syr buksen sammen, så der kun mangler det indvendige bensøm, så sætter jeg skridtstykket fast på den ene side og syr fast og herefter sætter jeg selve benene og den anden side fast på skridtstykket. Håber det giver mening?
    Ellers kan jeg lave en DIY på det :)

    SvarSlet
  3. Meget fine :-) Måske man burde prøve det mønster! Mvh Marie

    SvarSlet